Ákos Major – Γνωρίστε τον ταλαντούχο φωτογράφο και τα έργα του, μέσα από μια αποκλειστική συνέντευξη!
Ο Ákos Major είναι ένας φωτογράφος από την Ουγγαρία ο οποίος ζει και εργάζεται στην Βιέννη της Αυστρίας.
Απόφοιτος του Πανεπιστημίου Moholy-Nagy of Art and Design της Βουδαπέστης και με ειδίκευση στην Οπτική Επικοινωνία (Visual Communications), ο Ákos εργάστηκε στον τομέα της διαφήμισης για περισσότερο από 10 χρόνια, ενώ από το 2010 ξεκίνησε να εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας στον τομέα του design.
Βλέποντας τις εξαιρετικές φωτογραφίες του Ákos, η ομάδα του Consider επικοινώνησε μαζί του για μια αποκλειστική συνέντευξη την οποία και σας παρουσιάζουμε (μπορείτε επίσης να διαβάσετε την συνέντευξη στα Αγγλικά):
Πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την φωτογραφία; Υπήρξε κάποιο συγκεκριμένο γεγονός που δημιούργησε αυτήν σας την επιθυμία;
Στην πραγματικότητα, δεν υπήρξε. Δούλευα σε ένα πρακτορείο διαφημίσεων, ως graphic designer. Μετά από 8 χρόνια ένιωθα πλήξη και όλο και περισσότερο πιο εξαντλημένος. Ήθελα να κάνω κάτι δημιουργικό και ξεκούραστο στον ελεύθερο χρόνο μου. Γνώρισα το έργο κάποιων μεγάλων φωτογράφων, ιδιαίτερα το έργο του Michael Kenna. Αποφάσισα να το δοκιμάσω, αγόρασα μια μικρή φωτογραφική μηχανή DSLR, και άρχισα να τραβάω φωτογραφίες. Ανακαλύπτοντας αυτό το πεδίο ήταν πολύ αναζωογονητικό και καταπραϋντικό, ταυτόχρονα. Ήξερα, ότι αυτό ήταν που ήθελα συνεχίσω να κάνω από εκείνη την στιγμή και έπειτα.
Γνωρίζω πως είστε αυτοδίδακτος φωτογράφος. Τι δυσκολίες είχατε να αντιμετωπίσετε εξαετίας αυτού;
Δεν θα έλεγα ότι υπήρχαν δυσκολίες. Είχα αρκετή υπομονή, ήξερα ότι θα υπάρξουν πολλά περισσότερα να μάθω. Φυσικά, τα πρώτα (και δεύτερα, τρίτα, κλπ) αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά ως επί το πλείστον, αλλά υπήρχε φως στο τέλος του τούνελ, πάντα. Και φυσικά, είχα αμφιβολίες για την φωτογραφική μου, όπως έχει κάθε αρχάριος φωτογράφος – “γαμώτο, αγόρασα μια χάλια φωτογραφική μηχανή, δεν μπορώ να βγάλω τις φωτογραφίες που θέλω με αυτό το παλιόπραμα”. Κοιτάζοντας πίσω, είναι αστείο. Δεν έφταιγε η φωτογραφική.
Το άλλο θέμα είναι πως τώρα μπορείς να ψάξεις για τα πάντα στο διαδίκτυο, μπορείς να μάθεις αν το χρησιμοποιήσεις με σύνεση.
Οι πραγματικές δυσκολίες προέκυψαν το περασμένο έτος, όταν άρχισα να φωτογραφίζω με φιλμ μεσαίου φορμά (medium format). Χωρίς βοήθεια, χωρίς backup, χωρίς άμεση ανατροφοδότηση από την κάμερα, κλπ. Η λίστα (των δυσκολιών) είναι πολύ μεγάλη. Για παράδειγμα, για να πάρεις καλά αποτελέσματα από το σκανάρισμα είναι πολύ πολύ πολύ πιο δύσκολο απ’ όσο φανταζόμουν. Η αναλογική φωτογραφία είναι μια επίπονη διαδικασία, αλλά την αγαπώ. Πάρα πολύ.
Είναι επίσης γνωστό πως έχετε πτυχίο στην Οπτική Επικοινωνία (Visual Communications). Πως επηρέασε αυτό τον τρόπο με τον οποίο βλέπετε/αντιμετωπίζετε την φωτογραφία;
Η οπτική αντίληψη ήταν πάντα σημαντική για μένα, από τότε που ήμουν παιδί. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, είναι επίσης ένα σημαντικό μέρος της φωτογραφίας μου . Από την άλλη πλευρά, στις μέρες μας, ο «παράγοντας ομορφιά» δεν αποτελεί προτεραιότητα στις φωτογραφίες μου. Αναζητώ άλλες προκλήσεις.
Ποια είναι τα πράγματα που σας εμπνέουν;
Η κακοκαιρία, νέοι ή λιγότερο γνωστοί φωτογράφοι, ευρέως γνωστοί φωτογράφοι, η μουσική, οι πίνακες ζωγραφικής, η ιαπωνική ξυλογραφία – αυτά ήταν πάντα πηγή έμπνευσης για μένα. Θα έλεγα ότι η έμπνευση είναι παντού, και αυτό που είναι πραγματικά αστείο είναι ότι μπορεί να σας έρθει με εντελώς απροσδόκητους τρόπους.
Πως θα περιγράφατε την δουλειά σας σε μια πρόταση;
Αυτό το αφήνω στους άλλους, εγώ απλά δημιουργώ.
Ποιοι παράγοντες θα λέγατε ότι συνεισφέρουν σε μια “καλή” φωτογραφία;
Για μένα, τα εξής: αρκετός χρόνος, κατάλληλες καιρικές συνθήκες, καλές τοποθεσίες, καλός σχεδιασμός (δεν είναι rock’n’roll, το ξέρω).
Αν έπρεπε να ξεχωρίσετε μια φωτογραφία σας, ποια θα ήταν αυτή;
Δεν μπορώ να ξεχωρίσω μια. Μερικές φορές είναι ωραίο όταν ανατρέχω στις φωτογραφίες μου, μερικές φορές αισθάνομαι πως «ωχ, όχι, αυτό είναι χάλια». Αυτή την στιγμή εργάζομαι πάνω σε μια νέα ιστοσελίδα όπου θα υπάρχουν λιγότερα έργα μου, αυστηρά επιλεγμένα.
Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μέρος το οποίο σας ενέπνευσε περισσότερο ή στο οποίο εργαστήκατε με περισσότερη ευχαρίστηση από το συνηθισμένο;
Είχα την τύχη να επισκεφτώ μερικές εκπληκτικές τοποθεσίες, αλλά το αγαπημένο μου μέρος είναι ακόμα η λίμνη Μπάλατον στην Ουγγαρία. Είναι μια αιώνια αγάπη.
Τι σημαίνει φωτογραφία για εσάς;
Έχω ένα φίλο που “αποκτά” κάθε είδος πόνου, αν δεν μπορεί να πάει έξω για το καθημερινό τρέξιμό του. Η φωτογραφία είναι κάτι παρόμοιο και για μένα. Εντάξει, όχι κάθε μέρα ή εβδομάδα, αλλά είναι μια ανάγκη. Μετατρέπομαι σε ένα φρικτό πρόσωπο, αν δεν μπορώ να φωτογραφίσω για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Ποιους άλλους φωτογράφους θαυμάζετε;
Πολλούς. Πάρα πολλούς για να του περιορίσω σε μερικά ονόματα.
Τι να περιμένουμε από τον Ákos Major στο μέλλον;
Να περιμένετε το απροσδόκητο 🙂 Σοβαρά, οι τελευταίες 2-3 σειρές μου δεν ήταν πραγματικά αυτό που μου αρέσει να κάνω. Επισκέφθηκα πολυσύχναστες πόλεις, πολυσύχναστα μέρη, στην πραγματικότητα αυτά ήταν τουριστικά ταξίδια. Τώρα αυτό που πραγματικά θέλω να φωτογραφήσω είναι τα απέραντα τοπία, τα οποία αγαπώ. Ήρεμα, χαλαρά, χωρίς βιασύνη.
Μπορείτε να δείτε μερικές από τις φωτογραφίες του Ákos Major στην συλλογή που ακολουθεί:
*Η συνέντευξη στα Αγγλικά:
When did you decide to get involved with photography? Was there any particular event that fired up this desire?
Actually, there wasn’t. I worked at an ad-agency, as a graphic designer. After 8 years I felt more and more dull and exhausted. I wanted to do something creative, relaxing in my free time. I met the work of some great photographers, especially Michael Kenna’s work. I decided to give it a try, I bought a small DSLR camera, and started to take photos. Discovering this field was very energizing and soothing, at the same time. I knew, this is something I would like to do from now on.
I understand that you are a self-taught photographer. What difficulties did you had to face?
I wouldn’t say there were difficulties. I had enough patience, I knew there will be a lot more to learn. Of course, the first (and second, third, etc) results were mostly disappointing, but there was a light at the end of the tunnel, always. And of course, I had the doubts with the camera as well, as every rookie photographers have – damn it, I bought a shitty camera, I cannot make the pictures I want with this piece of crap. Looking back, it’s funny. It wasn’t the camera. The other thing is now you can search for everything on the net, you can learn if you use it wisely. The real difficulties occured last year, when I started to shoot medium format film. No help, no backup, no instant feedback from the camera, etc. The list is very long. For example, to get great results with scanning is much much much harder then I thought. Analog photography is a pain in the ass, but I love it. Very much.
I also know that you have a degree in Visual Communications. How did this affect the way you think about photography?
Visuality was always important for me, since I was a child. One way or another, it’s an important part of my photography, as well. On the other hand, nowadays the ‘beauty factor’ in my photography is not a priority. I seek for other challenges.
Where do you look for inspiration? Which are the things that inspire you?
Bad weather, young or less-known photographers, widely-known photographers, music, paintings, japanese wood-cuttings – these were always inspirational for me. I’d say inspiration is everywhere, and what’s really funny is that it can come to you totally in unexpected ways.
How could you describe your work in a sentence?
I leave it to others, i’m making it.
Which are the factors that contribute to a “good” photography?
For me, the following: enough time, fortunate weather conditions, good locations, good planning (it ain’t rock’n’roll, I know).
If you had to pick out one photograph/photo series, which would this be?
I cannot pick up one. Sometimes it feels good to run through my photos, sometimes I feel ‘oh no, that’s crap’. I’m working on a new website, there will be less work, a strictly selection.
Is there any place that you particularly enjoyed working or inspired you more than the usual?
I had the luck to visit some great places, but my favourite is still Lake Balaton in Hungary. It’s an everlasting love.
What does photography means to you?
I have a friend who have every kind of pain, if he cannot go outside for his daily run. Photography is something similar for me. Ok, not every day or week, but it’s a need. I turn into a horrible person if I cannot go shooting for a long time.
Are there any other photographers that you admire?
There are many. Too much, just to pin down one name.
What to expect from Ákos Major in the future?
Expect the unexpected 🙂 Seriously, my last 2-3 series wasn’t really what I like to do. I visited crowded cities, busy places, actually these were tourist trips. Now i’m really want to shoot the vast landscape, I love. Still, leisurely, in no rush.
Παρόμοια Άρθρα:
- Συνέντευξη με τον πολλά υποσχόμενο Φωτογράφο Louis Lander Deacon!
- Εικόνες βγαλμένες από τα όνειρα του καλλιτέχνη – φωτογράφου Johann Ryno de Wet – Συνέντευξη
- Βασίλης Ζούδιαρης. Ένας αυτοδίδακτος φωτογράφος που διηγείται ιστορίες μέσα από τα έργα του