general-image

Μεγάλοι Φωτογράφοι – W. Eugene Smith , Ο Ανήσυχος Φωτογράφος

Ημερομηνία: 07-12-2012 | Συγγραφέας:

W. Eugene Smith (1918-1978)

Γεννήθηκε στη Wichita του Kansas το 1918.

Έγινε ιδιαίτερα γνωστός από τις φωτογραφίες που τράβηξε στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Ανήσυχο πνεύμα, με αδιαμφισβήτητα μεγάλο ταλέντο, ένας φωτορεπόρτερ αφοσιωμένος πλήρως στη δουλειά του. Στόχος του ήταν η ακεραιότητα των φωτογραφιών του, γεγονός που πήγαζε από το πάθος που είχε για την αλήθεια και η οποία ήθελε πάντα να φαίνεται στα έργα του. Ανιδιοτελής και παγκοσμίου φήμης, ουκ ολίγες φορές είχε γίνει πονοκέφαλος για τους αρχισυντάκτες διάφορων περιοδικών μιας και δεν επέτρεπε καμία αλλαγή πάνω στη δουλειά του προκειμένου αυτή να είναι συμβατή με την πολιτική του εκάστοτε περιοδικού. Η συμβολή του στην ιστορία της φωτογραφίας ήταν τεράστια.

Σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών είχε την πρώτη του επαφή με την φωτογραφία και από τα μαθητικά του ακόμα χρόνια δούλευε ως φωτογράφος για τοπικές εφημερίδες. Αργότερα το υλικό εκείνης της περιόδου καταστράφηκε από τον ίδιο εξηγώντας πλήρως τον λόγο : “I had an intuitive sense of timing, an impossibly poor technique, and excitement to the fact of the event rather than of interpretive insight. Although I often was deeply moved, I did not have the power to communicate it”.

Το 1936 γράφτηκε στο Notre Dame University, όπου και λαμβάνει μια υποτροφία (η οποία δημιουργήθηκε αποκλειστικά για εκείνον) μιας και οι φωτογραφίες του καταφέρνουν να εντυπωσιάσουν τους πάντες ! Ωστόσο, ένα χρόνο μετά εγκαταλείπει το πανεπιστήμιο και σύντομα ξεκινά να δουλεύει για λογαριασμό της Newsweek. Ένα χρόνο αργότερα απολύεται διότι χρησιμοποιούσε πιο μικρές κάμερες από αυτές που του επιτρεπόταν. Στην πορεία της καριέρας του δούλεψε βέβαια με όλων των τύπων κάμερες αλλά η προτίμηση του ήταν στις 35nm. Μάλιστα, συχνά μπορεί να είχε 6 ή 7 περασμένες στο λαιμό του και άλλη μια στο χέρι του! Σύμφωνα με τον Smith, οι μικρότερες κάμερες του έδιναν περισσότερη ελευθερία. Στη συνέχεια κάνει τις πρώτες του δουλειές για τα Life, Colliers, American, The New York Times αλλά και σε άλλες εκδόσεις.

Το 1939 υπογράφει συμβόλαιο με το Life και έρχεται σε επαφή με τον κόσμο της jazz, όπου και τον εμπνέει για ακόμα περισσότερες φωτογραφίες. Δύο χρόνια μετά θα παραιτηθεί μιας και νιώθει να βρίσκεται αν μέσω μιας βαρετής καθημερινότητας, ανυπόφορη για τα δικά του δεδομένα.

Το 1942 ξεκινά την δουλειά του ως πολεμικός ανταποκριτής. Ο Smith εκμεταλλευόταν κάθε ευκαιρία προκειμένου να πάρει την καλύτερη δυνατή φωτογραφία. Αυτή είναι και η αιτία του τραυματισμού του από κομμάτι κελύφους μιας βόμβας κατά την διάρκεια μιας μάχης. Τα δύο χρόνια νοσηλείας και ανάρρωσης στέρησαν τόσο από το κοινό όσο και από τον ίδιο τις φωτογραφίες του. Ωστόσο το comeback του ήταν αρκετά δυναμικό, με την φωτογραφία “A walk to paradise“, όπου απαθανάτισε τα παιδιά του κατά την διάρκεια ενός περιπάτου στο δάσος. Να σημειώσουμε πως ήταν αρκετά οδυνηρό για τον Smith να κρατά ξανά φωτογραφική μηχανή στα χέρια του.

Μεταξύ 1947 – 1954 , τελειοποιεί τα “φωτο – δοκίμια” και επαναπροσδιορίζεται ο όρος φωτορεπορτάζ. Η κυριαρχία του πλέον στο χώρο καθιερώνεται. Μερικά από τα πιο σημαντικά του έργα είναι τα : Country Doctor, Hard Ties On Broadway, Spanish Village, Southern Midwife και  Man Of Mercy. Ενδιάμεσα, το 1950 καλύπτει και τις εκλογές στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το 1955 παραιτείται και πάλι από το Life, αυτή τη φορά ο λόγος είναι η διαφωνία για τον χειρισμό του δοκιμίου  Schweitzer. Τα επόμενα δύο χρόνια, παράγει ίσως το πιο σημαντικό φωτο-δοκίμιο της καριέρας του, αυτό για την πόλη του  Pittsburgh. Ωστόσο, μιας και άνεργος πια, τα έργα του ήταν αυτοχρηματοδοτούμενα με αποτέλεσμα να τον οδηγήσουν σε χρέη. Την περίοδο 1956-1957 όμως, λαμβάνει μια υποτροφία – ανάσα για τα οικονομικά του.

Συνεχίζοντας την ανοδική του πορεία, το 1958-1959 λαμβάνει ακόμα μια υποτροφία και ξεκίνα να δουλεύει πάνω σε κάτι καινούργιο. Φωτογραφίζει την Νέα Υόρκη από το παράθυρο του! Ορισμένες συλλογές εκδόθηκαν από το Life με τίτλο Drama Beneath a Window.

Ο W. Eugene Smith, δίδαξε, στο New School for Social Research της Νέας Υόρκης το μάθημα “Photography Made Difficult” και διατέλεσε πρόεδρος της αμερικάνικης ένωσης φωτογράφων για περιοδικά. Πέθανε το 1978 αλλά ζει ακόμα μέσα από την κληρονομιά του “W. Eugene Smith Fund“, που έχει ως στόχο την προβολή της “ανθρωπιστικής φωτογραφίας“.

Απολαύστε το έργο του

Παρόμοια Άρθρα:

Kotsanas
Michalopoulos
Art In Progress
rankfinder-rank-checker
Interactive Net Solutions
rankfinder-rank-checker

rankfinder-rank-checker

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors