general-image

George Strouzas, ένας Έλληνας Graphic Designer / Σχεδιαστής με Φρέσκες Ιδέες!

Ημερομηνία: 16-10-2012 | Συγγραφέας:
Κατηγορίες: Design | Ετικέτες:

Ο Γεώργιος Στρούζας είναι μέλος του γραφείου Keik Bureau, που ειδικεύεται σε οτιδήποτε έχει να κάνει με οπτική πληροφορία, είτε αυτό είναι ο σχεδιασμός ενός website ή εφαρμογής ώστε να “τρέχει” σε smartphone, είτε οτιδήποτε μπορεί να τυπωθεί (λογότυπο, εταιρική ταυτότητα, αφίσες κ.α.). Η ομάδα του Consider επικοινώνησε μαζί του με σκοπό την παρακάτω συνέντευξη…

1. Σε ποια ηλικία ξεκινήσατε να ασχολείστε με τον σχεδιασμό -design?

Με το σχεδιασμό ξεκίνησα να έχω επαφή το 2007 (21), αφού σπούδασα πράγματα τα οποία τελικά δεν ήταν ακριβώς αυτό που θα ήθελα να κάνω στη ζωή μου.

2. Πως αποφασίσατε να ακολουθήσετε το συγκεκριμένο επάγγελμα?

Το επάγγελμα του σχεδιαστή δεν γνώριζα πως υπάρχει μέχρι αρκετά πριν το σπουδάσω. Όπως και οι περισσότεροι σχεδιαστές, μπορώ να θυμηθώ τον εαυτό μου να αγοράζει πράγματα που είχαν όμορφες επιφάνειες, από βιβλία και comics μέχρι cd και t shirts. Αφού έμαθα τι ακριβώς κάνει ένας σχεδιαστής αποφάσισα πως μου ταιριάζει και αφού εκπαιδεύτηκα σε αυτό, το αγάπησα, φυσικά συνεχίζω να μαθαίνω.

3. Από όλες τις δουλειές που έχετε φέρει σε πέρας τον τελευταίο καιρό, πιο θα λέγατε ότι είναι το αγαπημένο σας?

Το πιο ενδιαφέρον και σχετικά πρόσφατο project που έκανα είναι μία γραμματοσειρά (FTRT) όπου είναι και προσωπικό project. Μπορώ να πω με ευκολία πως είναι το αγαπημένο μου, τόσο για το αποτέλεσμα αλλά και για το λόγο του ότι μόνος μου όριζα τις προδιαγραφές και τους χρονικούς περιορισμούς και φυσικά την έκταση της δουλειάς.

4. Τι δυσκολίες αντιμετωπίζετε όταν σχεδιάζετε μια γραμματοσειρά?

Μιας και δεν είμαι εξειδικευμένος σχεδιαστής γραμματοσειρών οι δυσκολίες που αντιμετωπίζω σίγουρα δεν είναι όλες αυτές που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι που σχεδιάζουν αποκλειστικά γράμματα.

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να υπάρχει λόγος για να σχεδιαστεί μία διαφορετική γραμματοσειρά σύμφωνα με τις ανάγκες που υπάρχουν, είτε είναι προσωπικό project είτε αληθινό. Το δυσκολότερο πράγμα που έχω αντιμετωπίσει είναι οι σχέσεις μεταξύ των γραμμάτων όταν τα γράμματα σαν μονάδες πρέπει να γίνουν σύνολα λέξεων. Επίσης τα ελληνικά γράμματα έχουν διαφορετικές ιδιαιτερότητες σε σχέση με τα λατινικά κυρίως γιατί δεν τα έχουμε συνηθίσει, αλλά έχουν πολύ ενδιαφέρον κατά το σχεδιασμό. Τέλος με προβληματίζει η αντιμετώπιση της γραμματοσειράς στα διαφορετικά της βάρη ώστε να προσαρμοστεί αναλογικά και να λειτουργεί αποτελεσματικά.

5. Τι έχετε στο μυαλό σας όταν σχεδιάζετε ένα λογότυπο?

Κατά τη δημιουργική διαδικασία του σχεδιασμού ενός λογοτύπου έχω πάντα στο νου μου τους περιορισμούς που έχει αυτό. Στόχος μου είναι η αναγνωρισιμότητα στο κοινό που απευθύνεται, να μπορεί να λειτουργεί σε κάθε εφαρμογή ανεξαρτήτως μεγέθους και φόντου. 

6. Ποια είναι η αγαπημένη σας στιγμή κατά την δημιουργία ενός project?

Η αγαπημένη μου στιγμή είναι όταν ύστερα από μία πολύπλοκη διαδικασία σχεδιασμού προσχεδίων και επινόηση ιδεών, έρχεται η στιγμή που η λογική και η αισθητική συγχρονίζονται ώστε να ξεχωρίσει μέσα από το σύνολο η μία και μοναδική λύση στο πρόβλημα.

7. Ποίος είναι μέσος όρος ωρών ή ημερών ενασχόλησή σας από την αρχή μέχρι την ολοκλήρωση ενός λογοτύπου?

Ο χρόνος που απαιτείται για το σχεδιασμό ενός λογοτύπου είναι πολύ λιγότερος από το χρόνο έρευνας του αντικειμένου και παρατήρησης του δημιουργικού. Δεν είναι συγκεκριμένες οι ώρες / μέρες / εβδομάδες ή και μήνες που μπορεί να χρειαστούν για τη σχεδίαση του λογοτύπου. Το μόνο σίγουρο είναι πως όσο περισσότερο χρόνο διαθέσεις ή σου δοθεί από τον πελάτη τόσο πιο σίγουρο και αποτελεσματικό επικοινωνιακά θα είναι το αποτέλεσμα γιατί θα έχει μελετηθεί σε περισσότερο βάθος.

8. Τι θα λέγατε ότι αποτελεί για σας πηγή έμπνευσης?

Πηγή έμπνευσης προσωπικά εκτός από τη μουσική, τα βιβλία και ότι συμβαίνει γύρω μας, είναι οι επιρροές μου στο design. Και πιο συγκεκριμένα η περίοδος του Μοντερνισμού στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στην Ελβετία (Swiss Typographic Style) όπου μου έδωσε τις βάσεις και τις αρχές μου στο σχεδιασμό.

9. Ποιον άλλο designer / illustrator θαυμάζετε?

Εκτός φυσικά από τους σχεδιαστές του κινήματος που με έχει επηρεάσει τόσο, θαυμάζω τους συνεργάτες μου Νικηφόρο Κολλάρο & Μάρκο Ζουριδάκη που αποτελούμε το γραφείο ΚΕΙΚ Bureau, όπως επίσης και ανθρώπους με τους οποίους κάνω συνεργασίες όπως τον Χρήστο Τριβυζά, την Κωνσταντίνα Γιαννακοπούλου και την Σοφία Βάλβη.

10.Πείτε μας 3 βασικά πράγματα που θα πρέπει πάντα να προσέχουμε κατά τον σχεδιασμό ενός λογοτύπου.

Τα πράγματα / παραμέτρους που προσέχω κατά τη σχεδίαση ενός λογοτύπου είναι πολύ περισσότερα από 3 και συχνά οι προτεραιότητες τους αλλάζουν ανάλογα με το προϊόν. Πάντα όμως προσέχω τα παρακάτω

1– Να είναι μοναδικό και να μην θυμίζει κανένα άλλο (είτε σε θέματα αξιών, ούτε σχεδιαστικά), πράγμα που επιτυγχάνεται με την έρευνα σε βάθος.

2– Θα πρέπει να λειτουργεί σε όλα τα μεγέθη, από πολύ μικρό μέχρι και πολύ μεγάλο χωρίς να υπάρχει πρόβλημα προσαρμογής και αναγνωσιμότητας.

3– Επίσης κατά τον σχεδιασμό της φόρμας είτε είναι γράμμα είτε σήμα έχω πάντα στο νου μου πως θα πρέπει να υπάρχει αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα σε όλα τα διαφορετικά μέσα και επιφάνειες, όσα επίπεδα πολυπλοκότητας και να εμπεριέχονται σε αυτό.

4– Τέλος προσπαθώ να λειτουργεί πάντα ανεξάρτητο από το χρώμα το ίδιο αποτελεσματικά σε θετικό και αρνητικό φόντο.

11. Τι software και hardware χρησιμοποιείτε στην διαδικασία του σχεδιασμού?

Κατά τη διαδικασία σχεδιασμού πάντα ξεκινάω σημειώνοντας η κάνω πρόχειρα σχέδια στο χαρτί, συνεχίζω την ψηφιακή επεξεργασία / υλοποίηση του εκάστοτε σχεδίου / layout κλπ χρησιμοποιώντας τη δημιουργική σουίτα της Adobe και δουλεύω σε υπολογιστές Mac.

12.Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον? Μπορείτε να μας πείτε έναν στόχο που θα θέλατε να δείτε να γίνεται πραγματικότητα?

Δεν υπάρχει ένα μόνο σχέδιο για το μέλλον, αλλά το όνειρο μου είναι να σχεδιάζω μαζί με τα αγαπημένα μου άτομα για ιδανικούς πελάτες, πολιτιστικά γεγονότα και περισσότερο έντυπα.

Παρόμοια Άρθρα:

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors